Phone:

 

+47 91735794

 

 

E-Post:

 

grethe@dinoptimalehelse.no

 

ORGANISASJONSNUMMER 997905342

Trening

TREN UTE

 

Man trenger ikke å bruke masse penger på å få mer effekt ut av joggeturen/skituren. Det å trene ute i naturen er et godt alternativ.

 

Hvordan gjøre kondisjonstreningen mer effektiv?

 

* Høyt tempo gir høyere forbrenning enn lavt tempo. Så, dersom du skal ned i vekt, bør du holde et så høyt tempo som mulig hele turen.

 

* Løp i bakker! De gir ekstra effektiv trening for rumpa!

 

* Dersom du ønsker å se resultater, enten kondisjonsmessig eller vektreduksjon; varier løypa! Du kan variere lengden på turen, hastigheten, skogsterreng vs asfalt, eller intervalltrening med ulike tempovariasjoner.

 

 

Verdifull trening

Tren styrke og lev lenger!!

 

Mange kvinner er flinke til å trene kondisjon, f.eks aerobic/step-trening ol., men dropper ofte vekttrening.

 

Her er noen gode grunner til å trene styrke:

 

- Det øker forbrenningen din.

Jo mer muskler du har på kroppen, jo høyere forbrenning. Styrketrening har større effekt på kroppens naturlige forbrenning enn det kondisjonstrening har.

 

- Du blir sterkere

Når man først setter i gang med styrketrening, vil man raskt merke fremgang. Både under trening, at du må øke på vekta, men også i hverdagen generelt. Ulike løft og daglige gjøremål går lettere.

 

- Du får mer overskudd, og reduserer risiko for skader.

 

-Du får strammere kropp

Mange kvinner dropper styrketrening av redsel for å få store muskler, men det kan du slutte å engste deg for. Kvinner får normalt ikke ekstrem muskelmasse fra styrketrening, og det er fordi vi ikke har samme mengde testosteron som menn. Men, styrketrening kan derimot strammen opp kroppen din!

 

- Godt for hjertet

Styrketrening holder hjertet i form ved å øke det gode kolesterolet og redusere det dårlige. Samtidig stimulerer det blodsukkeret

 

- Forhindrer livsstilssykdommer

Trening med vekter er med på å forhindre sykdommer som diabetes 2, og hjerte- karsykdommer. Det gir også økt blodtilstrømming i kroppen.

Det er altså mange gode grunner til å trene vekter, så her er det bare å sette i gang!!