Phone:

 

+47 91735794

 

 

E-Post:

 

grethe@dinoptimalehelse.no

 

ORGANISASJONSNUMMER 997905342

Trene Tid

 

Hvordan få tid til å trene?

 

TIPS FOR HVORDAN DU KAN KLARE Å FÅ TID TIL LITT TRENING I HVERDAGEN

 

* Hver treningsøkt trenger ikke å vare så lenge. 30 minutter er mye bedre enn ingenting!

 

* Utnytt hver mulighet til å gjøre et par styrkeøvelser. For eksempel knebøy når du pusser tenner ol.

 

* Legg inn litt fysisk aktivitet i hverdagen, som for eksempel å gå til butikken/jobb, i stedet for å kjøre.

 

*Er du avhengig av å ta buss pga store distanser, hopp av bussen et par holdeplasser før du er helt hjemme, så får du en aldri så liten gåtur siste biten.

 

* Hvis du kjører til kjøpesenter/sentrum, parker lengst unna inngangspartiet, slik at du får lurt inn noen ekstra skritt.

 

* Denne har vi alle hørt tusen ganger før, men; ta trappa i stedet for heis.

 

* Skaff barnevakter, og prøv å bli kjent med flere som kan passe barna ofte

 

* Bruk barnepasstilbud på treningssenteret

 

* Vær aktiv sammen med familien!

 

* Tren sammen med venner, så er du sosial samtidig. Møt venner for å gå en tur av og til, i stedet for å sitte på cafè å ta en kaffe.